Måndag!

Måndagar brukar inte vara så speciella, men idag startade veckan verkligen med ett ryck!! Jag vaknade av att en motorcyckel dundrade förbi på utsidan, "å va e klockan?" sträcker mig efter telefonen, 08.39!!!! Va FAN! Upp ur sängen rycker första bästa kläderna från högen med kläder, rusar ner på toaletten, sminkar mig, rufsar runt lite i håret, borstar tänderna, tar på mig ytter kläderna, letar upp katten, tar en skopa kattmat och stänger dörren! Slänger kattmaten i skålen på utsidan, släpper katten rusar till bilen... Sms till jobbet "kommer strax, är på väg!" Jag kan ju säga att när man väl sitter där i bilen och är på väg, så börjar man skarpt fundera på varför det ska vara så segt andra dagar att komma upp! I själva verket kan jag personligen snooza en timme utan att jag kan få mig själv ur sängen... Jag ska nog börja sätta klockan på (i alla fall) 08.30 då lär jag ha eld i röva på morran!! ;)

Dagen på jobbet gick ganska segt, men jag tror det beror på att det fanns inte så mycket annat jag kunde göra idag än att stå i kassan...

Väl hemma ryckte jag faktiskt tag i krattan!! Det var både behövligt och skönt! Mindre sköna är nu dom två SUPER stora blosorna jag har på händerna efter krattan, men men!
Det blev en hel del löv, vi har ju som sagt ett par mega stora björkar på tomten + att jag inte krattade i höstas (när man ska) för jag va för lat! Det fick jag äta upp nu, för jäklar va tungt!!

Här är mina små fina högar!!



Här är min STORA hög!!



Hade lite hjälp på slutet av både mamma och Diva! Tills Diva började springa igenom högen för att jaga katten som tyckte det va jätte kul med stora högar överallt!



Plockade lite med alla saker runt trappan med... fick ju göra lite fint! Nu fattas bara lite blommor!





I lördags va en ganska lugn dag, bakade scoones till frukost och gjorte smootie, träffade trevligt folk hela dagen, myste med älsklingen på kvällen framför tv och fixade naglarna! Det blev ganska bra faktiskt!! =)



Nä nu ska jag ställa klockan så jag vaknar som vanligt i morgon!

Kram F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0